LIBURUAK

Interseccionalidad. Desigualdades, lugares y emociones

La interseccionalidad como enfoque se convierte en una herramienta que puede ser útil para propiciar estas alianzas desde diferentes luchas políticas; una herramienta que puede servir para tomar conciencia de la mirada situada de cada persona, de cómo se ve el mundo dependiendo del cuerpo y el lugar que le ha tocado habitar. Y sobre todo, puede servir para generar empatías con las opresiones de otras personas.


Gureak ere badira. Desira, boterea, epika

Belaunaldi aldaketa bat gertatu dela, egungo gazteek ez dakitela onpromisoa zer den, ez dagoela etorkizun desiragarri posiblerik, abertzaletasuna eta komunitatea ahuldu egin direla…horiek eta gisakoak maiz entzun ditugu azken urteetan.


Barbaroak eta zibilizatuak. Euskal gatazken eskuliburu materialista

Kritika eta praktika marxisten, transfeministen eta dekolonialen pentsamoldeak bere eginez, eskuliburu honek mendez mende gure herrian eraikitako iruditeria basa aztertzen du.


Entender la Rusia de Putin

Putinen erregimena, bere nazionalismoa, mendebaldearekiko mesfidantza eta Errusiako gizartean guzti horrek duen kontsentsua ezin dira ulertu 90. hamarkadan milioika herritarren kontzientzian iltzatuta geratu zen humilazio sentsaziorik gabe: SEBSen disolbatuta, eliteek ondasunak harpilatu ostean, Errusian zein nazioartean prestigioa berreskuratzeko lanari ekin zioten.


IKUSENTZUNEZKOAK

Okkupert

Zer gertatuko litzake Errusia eta herrialde europarrek Norvegian kokatuko balute petrolio eta gas eskasiaren ondorioz?


The Expanse

Zi-fi utopiazaleontzat motz geratzen den telesail benetan gozagarria, baina posiblearen markoa puskatu baino zabaltzen duena.


ARTEAK

Hondamendia

Axut eta Artedrama antzerki konpainiek elkarlanean Zaldibarko zabortegiko artedrama sortu duten azken lana da. Pandemia, heriotza, drama, lana, luizia, mina, angustia, mugak, neurriak, grinak, maitasuna, sendia, inauteria. Harkaitz Canok eta Ximon Fuchsek elkarrekin idatzi dute testua eta Ander Lipus, Maite Larburu, Manex Fuchs, Ruth Guimera, Eneko Gil, Ane Sagüés eta Jon Ander Urresti. Dantzaria, irrati-esataria, Zaldibarko langileak, politikariak, enpresariak... gorpuztu dituzte antzeslana.


eRRe

Bertsoaren bueltan elkartu ziren lau gazteak; eurek dioten bezala, lagun talde batek sortutako ordubete inguruko ikuskizuna da. Baina, bertsoa ez ezik, gaztetasuna eta marika eta bollera izatea ere badira obraren ardatz nagusiak. Begirada horretatik, ikusleari galderak eragin, barruak erre eta gorputza mugitzen dio eRRek, bitasunari su emateak deserosoa izan behar baitu ezinbestean.


Hiru kortse, azukre asko eta brandy gehiegi

Netflix plataformako Bridgerton telesaila ikusita sortutako galderek bultzatu dute obra sortzera. Hori da antzezlanaren abiapuntua. Ondoren feminismoa ardatz hartuta, umorez blaitutako bidaia batean murgilaraziko gaituzte, sakonean patriarkatua kuestionatzen duten hainbat hausnarketa bultzatuz: fikzioak gugan izan dezakeen eragina, genero rolak, maitasun erromantikoa, maskulinitate ereduak...


Bidea da borroka

Martin Artola izeneko bertsolaria du protagonista komikiak eta Gaztelumendi anaiek hazi ziren munduaren erretratu bat jasotzen du. Beñat Gaztelumendik idatzi du gidoia eta Unai Gaztelumendik eraman du irudietara. Bertsolaritzaz baino bertsolaritzatik egindako komikia da eta Bertsolari aldizkariaren laugarren alea da.


TWITTER