Liburu honetan, munduko hainbat herrialdetako jatorri judu eta palestinarreko 16 egileren gogoetak biltzen dira. Autore horiek XXI. mendean biztanleria zibilaren aurka egindako egitaterik basatienetako bat aztertzen dute: herri palestinarraren genozidioa. Bere ikuspegi ugarietatik, gure orainaren bilakaera eta gizateriaren bideak etengabe aurkaratzen dituen drama baten ertzak argitzen laguntzen du liburu honek.
Mediterraneoa zeharkatzen duten emakume afrikarren esperientziak aztertu eta, testuinguru horretan, emakumeen migrazioaren errealitate konplexuei buruzko begirada analitiko eta kritiko bat.
Sarritan emakumeak izan dira ETAren laguntzaile ezkutuak eta lekukotasun gutxi dira gaiaz, ohiko klitxe arruntetik at. Baina nola kontatu gure herrian, hamarkadatan, ilunpetan xuxurlatutako istoriak? Salaberrik Laurendia protagonistaren esku utzi du misio delikatu horren ardura. Liburuan ez dira agertzen epopeia handirik, emazte hoien engainamenduaren arrazoiak eta militantzia nola bizi izan duten egunerokotasunean baizik.
Arraza kapitalismoari buruzko azterketa, neoliberalismoak eraikitako mugak, kolonien esplotazioa, klase borrokaren erreprodukzioa, Hirugarren Mundua, zapalkuntza eta marjinazio harremanak, kolonizatuak eta kolonizatzaileak dira Kundnanik liburu honetan jorratzen dituen gaietako batzuk.
1905ean Bengalan idatzitako zientzia-fikziozko ipuin feminista batek inspiratuta, Inések iniziazio-bidaia bati ekingo dio Indian barrena, Ladyland emakumeen lurralde utopikoaren bila, animaziozko film luze honetan.
Bidasoaren bi aldeetako hainbat ekintzaileri ahotsa eta aurpegia emateaz gain, Harrera Sarea eta Bidasoa elkarteetako ordezkariak, bizia galdu dutenak ere gogoan ditu dokumentalak. Ibaian azken arnasa hartu dutenen omenezko lana.
Bañolet Garazi eskualdeko biztanleekin eginiko euskarazko fikziozko film proiektu parte hartzailea da. Eiheralarre herrian grabatu zen 2021eko udan. Nafarroa Behereko hainbat adinetako biztanleekin eraman zuten aurrera ikus-entzunezko proiektua, eta herritarrak aktore rolean jarri zituzten.
Estatu Batuetan, Depresio Handiaren garaian (30eko hamarkada) girotuako westerna da. Seth Davenport apaiz joan da Iowako herri txiki batera, ezkutuan, statu quoaren aurkako iraultza bat hasteko asmoz.
Komiki honen orrialdeak Portugalen 1974ko apirilaren 25eko Iraultzaren aurreko eta ondorengo urteetan murgiltzen gaitu, José Novo, Estatuaren diktaduran Lisboako periferian hazi zen gaztearen bidez. Testigantzak eta fikzioa nahasten diren heinean musikak, liburuek, ideia klandestinoek eta askatasun nahiak bustitzen dituzte eleberria.
Komiki-kazetaritzaren ildoan aitzindaritzat jotzen da liburua: palestinarrek 1990eko urteetan bizi zuten egoera erretratatu zuen Joe Saccorenek eta orain, Julen Gabiriak komikia euskaratu eta Astiberri argitaletxeak plazaratu du.
Marjane Satrapi ilustratzaile irandarrak komikia honetan, Irango Iraultza islamikoa kontatzen du lehen pertsonan, garai hura bizi izan zuen haurraren begietatik, eta gero ere kontakizun autobiografikoarekin jarraitzen du, Europako ikasaldia, Iranera itzultzea eta abar deskribatuz.
Unai Iturriaga eta Harkaitz Cano gidoilariek eta Joseba Larratxe ‘Josevisky’ marrazkilariak arauari itzuri egin diote Mikel Laboa heterodoxoari dagokionez, komiki-liburuan. Bere kantuak irudi bilakatu dute eta kontutan hartu dituzte Laboaren katarsirako gaitasuna, garai baten kronika, soiltasunaren apologia, surrealismoa, hizkuntzak eta generoak gainditzeko zeukan sena.