bell hooks, Itz. María Díaz, Verso editoriala 2025
«Gaur egun modan dago arrazaz edo generoaz hitz egitea; modan ez dagoen gaia klasea da. Gai horrek tentsioan jartzen gaitu denok, urduri, gure jarreraren ziurtasunik gabe. Hogei urte baino gutxiagoan, gure nazioa aberatsek benetan agintzen duten leku bihurtu da. Gure nazioa azkar bihurtzen ari da klaseka bereizitako gizarte bat, non pobreen egoera ahazten den eta aberatsen gutizia moralki onartzen eta onartzen den.
Beldur gara klaseei buruz hitz egiteko, nahiz eta aberatsen eta pobreen arteko arrakala gero eta handiagoak klaseen arteko gerra jarraitu eta iraunkor baterako oinarriak ezarri dituen. Nire bizitzari eta beste pertsona askoren bizitzari barru-barrutik eragiten dieten klase kontuei buruz idazten dut, arduradunak nola izan jakin nahian dabiltzanei buruz, justizian sinesten dutenei buruz, jarrera hartu nahi dutenei buruz. Pertsonalki idazten dut langile klasearen mundutik klase kontzientziara egin dudan bidaiari buruz, klasismoak feminismoa nola ahuldu duen, pobreekiko elkartasunari buruz eta aberatsak nola ikusten ditugun.
Arraza guztietako emakumeak eta gizon beltzak pobreen artean pobreenak bihurtzen ari dira. Isiltasuna haustea – klaseaz hitz egitea eta gure jarrera onartzea – urrats beharrezkoa da oparotasuna eta ugaritasuna partekatu ahal izango diren mundu batean bizi nahi badugu, non justizia gure bizitza publiko eta pribatuetan gauzatu ahal izango den. Klaseari buruz hitz egiteko unea, zeri heldu jakiteko unea, orain da, beranduegi izan baino lehen, gauden lekuan harrapatuta geratu eta gure klasea edo patua aldatu ahal izan baino lehen».
Hitz horiekin, bell hooks liburu sarkor honi hasiera ematen dio, non klase zapalkuntza gainerako zapalkuntzekiko intersekzionalitatetik laburbiltzen duen. Hierarkietatik haratago baina baita ahanzturetatik haratago ere pentsatzeko liburua.
bell hooks-en liburuak euskaraz, Amaia Apalauzak itzuliak: Feminismoa denon kontua da. Politika pasio (Mari Luz Estebanen hitzaurrearekin) eta Transgresioa irakasgai. Hezkuntza askatasunaren praktika gisa (Nora Salbotxen hitzaurrearekin).